Wednesday 12 January 2011

POWER OF ONE - Az EGY Ereje


Emlékszel még az MLM alapformulájára?
Arra az alapformulára, amivel hosszútávon szabaddá válhatsz és passzív jövedelmet építhetsz; amivel a lehető leggyorsabban ki tudod dolgozni magad a munkából.

A formula: Nagy csoport ember, Egyszerű dolgokat csináljon, Hosszú időn keresztül.

A legnagyobb vezetők kritikusnak tartják a fenti formulát; nagyon sokszor túl nagyot akarunk harapni, és túl gyorsan akarunk meggazdagodni, ez azonban a másolhatóság kárára megy. Mégis szerinted emberek hány százaléka tud beléptetni 10-12 embert havonta? Nincs ebben semmi rossz, de hogy az alsóvonaladat frusztrálni fogja az is biztos.

Induljunk ki a saját szervezetedből - a testedre értem, átvitt értelemben a hálózatodra.
A szervezetedet szervrendszerek építik fel, a szervrendszerek szervekből jönnek létre, a szervek szövetekből állnak össze, a szövetek pedig sejtekből állnak. (az atomokig most ne menjünk le!)

Mondhatjuk azt, hogy a szervezeted legkisebb építőkövei a sejtjeid. Ha a pici sejtek rendben működnek az egész tested rendben lesz, ha nem működnek jól, azt az egész szervezeted/tested megsínyli.

Hogyan működik ez a hálózatépítésben?

Ha arra figyelsz, hogy betartasd az embereiddel, a csapatoddal az alapformulát a sikered hosszútávú és maradandó lesz - még ha később is jelentkezik. Arról, hogy hogyan épül fel egy mindenki által jól másolható rendszer, már olvashattál itt.

A rendszer és az eszközök vonatkozásában tehát már megbeszéltük a duplikációt. Most a szervezeti kultúra oldaláról szeretném megközelíteni a másolhatóságot. És itt jön a képbe a 'Power of One', azaz az 'Egy Ereje' alapelv, amit Art Jonak-nál láttam először.

A képlet nagyon egyszerű. Tegyük fel, hogy most december van és elindultál az üzletben. Megvetted a kezdőcsomagot és nekiállsz, haladsz az álmaid felé, méghozzá kicsi de biztos lépésekkel.

A feladatod a következő: jól figyelj, nem több, nem kevesebb...
1 éven keresztül, csatlakoztass magadhoz havonta 1 új üzletépítőt és tanítsd meg nekik ugyanezt. Nem többet, nem kevesebbet. Ezt el tudod képzelni? Havonta 1 új üzletépítő.

Mit jelent ez a számodra?
Lesz 12 frontod 1 év alatt.
Erre most mondhatnád: "Fuu, Miki... most aztán megmondtad a tutit, szép kis passzív jövedelem épül belőle, Te nem vagy normális." - igen, ezt már mások is mondták :)))
De még egyszer, ez a koncepció nem tőlem származik, hanem Art Jonaktól, aki valljuk be... nem kispályás az MLM iparágban. Szóval lehet, hogy ő sem normális, de óriási hálózatot épített fel ezzel a módszerrel.

Mondom tovább, mert most kezd érdekessé válni...
Minden egyes üzletépítőnek akit behoztál, segíts abban, hogy ők is -ugyanúgy mint Te- be tudjanak hozni havonta 1 új üzletépítőt. Ez tényleg nem nagy feladat, ha kicsit is komolyan veszed az üzletet. Ne 3-at, ne 8-at, ne 25 embert hozzatok be fejenként, még ha azt is mondjátok, hogy az semmi, meg tudjátok csinálni. Becsüljétek meg csapatszinten az 'Egy Erejét', mert bizony meglepetések fognak érni ha végigviszitek a folyamatot.

A legtöbb új ember azért nem halad, mert úgy érzi nem tudja megcsinálni azt amit Te.

Két kérdést érdemes feltenned az újaknak az induláskor ha az 'Egy Erejét' alkalmazod:
1.) El tudod képzelni, hogy a profi céges eszközökkel meg tudod mutatni a jelöltjeidnek az üzletet úgy, ahogy én is Neked? - a válasz általában: 'igen'.
2.) És el tudod képzelni, hogy havonta 1 új üzletépítőt behozol az üzletbe az eszközök segítségével? - a válasz ismételten 'igen' szokott lenni.

Miért is csináljuk mindezt?
Azért, hogy átlátható, egyszerű és ami a legfontosabb hihető és elképzelhető legyen az új üzletépítőnk számára, hogy ezt ő is meg tudja csinálni.

Az Egy Ereje alapelv röviden összefoglalva:
1 éven keresztül behozol 1 új üzletépítőt havonta, és segíted őket abban, hogy ők is minden hónapban be tudjanak hozni 1 embert, és ez így megy egészen lefelé.
Minden üzletépítőnek két feladata van egy hónapban: az egyik, hogy behozza a saját új emberét, illetve az, hogy segítse a közvetlen embereit, hogy ők is be tudjanak hozni 1 új embert minden hónapban, akik szintén segítik a saját embereiket. És ez így gyűrűződik lefelé.
Gyakorlatilag a hálózat minden tagja arra áll rá, hogy havonta 1 új embert csatlakoztasson, ennyi :)
Ráadásul mindezt profi céges eszközök használatával teszik, ahol ők csak az üzenet víiői lesznek, nem maga az üzenet. Még könnyebb így.

Tehát, nagy csoport ember tudja ezt másolni? - igen.
Egyszerű dologról van szó? - igen.
Hosszú időn keresztül tudják az emberek ezt csinálni? - igen.

Megbeszéltük a feladatot, most nézzük az eredményt egy táblázat formájában:

(egy biztos, amikor először megláttam nem hittem a szememnek, utánaszámoltam, tényleg így van)

(klikkelj a képre és kinagyítva láthatod)


Amint látod, ezek az emberek mind csak saját fogyasztásra rendelnek termékeket. Minden üzletépítő egy keveset. EZ a hálózatépítés ereje.
Képzeld csak el mi történik akkor, ha minden üzletépítő a saját fogyasztásán felül még 2-3 embernek ajánlja pluszban a termékeket.


Az 'EGY Ereje' lassan indul. Nagyon nagyon lassan, viszont szilárd, maradandó és tervezhető. Az exponenciális növekedésről nem is beszélve.
Don Faillának is van egy hasonló témájú bejegyzése itt.



Alkalmaztad eddig az 'Egy Ereje' elvet?
Ha nem, most fontolóra veszed? ;)



- KM

No comments:

Post a Comment