Saturday 26 February 2011

Ha megmutathatom az enyémet, Te is megmutathatod a tiédet


Néhány nappal ezelőtt kaptam egy üzleti ajánlatot egy ismeretlentől az egyik közösségi oldalon. Azonnal találkozni akart velem, mert az évszázad üzletét szerette volna bemutatni. Leírtam neki, hogy nem eszem ilyen forrón a kását; nem is ismerem az illetőt, ő sem engem. Különben is, miért gondolja azt, hogy váltani szeretnék? Nagyon jól érzem magam a cégemnél és a csapatommal.

Gondoltam írok neki néhány tanácsot a megfelelő kapcsolatépítésről is. Kicsit megenyhült és már nem volt annyira vehemens, viszont a személyes találkozástól nem tántorodott el.
Kérdeztem tőle, mi lenne a találkozó célja?

Erre ő a következőt felelte - és most jön a kulcsmondat: "Nézzük meg egymás üzletét és döntsük el melyik a jobb! És közben tanulhatunk is egymástól. Mikor lenne jó kedd, vagy péntek 19:00?"

Tapasztaltál már ilyet? Hogyan reagáltál ilyen esetben?

Régebben csúnyán belefutottam hasonló találkozókba és meg kell mondjam, nem sok értelmét láttam - csak hát nem voltam elég dörzsölt még. Ő el akart nekem adni valamit, én is el akartam neki adni valamit. Így egy tapottat sem jutunk előbbre. Két eladó beszélget egymással és közben azon versenyeznek kié jobb, nagyobb, értékesebb; és mindkettő meg van győződve arról, hogy az ő terméke, lehetősége jobb mint a másiké. Nagyszerű MLM cégek vannak a piacon, viszont nem mindenkinek felel meg ugyanaz a cég. És ez nem jelenti azt, hogy baj lenne az adott céggel. Egyszerűen mások vagyunk, más igényekkel.

A tapasztalatom az, hogy hiába egyezünk meg a konkurens üzletépítővel, hogy nem próbáljuk majd eladni a másiknak a saját üzletünket, valahogy mindig ide lyukadunk ki a találkozás alkalmával.


Szerinted van értelme ilyen találkozóknak?

Belefutottál Te is már hasonló szituációba?


Írd meg a tapasztalataidat/gondolataidat!




- KM

No comments:

Post a Comment