Wednesday 18 April 2012

Ha nagy üzletet akarsz ne dumálj feleslegesen!


Annak idején amikor először kezdtem hálózatépítéssel foglalkozni azt gondoltam, hogy nekem is olyan jól kell tudnom beszélnem mint azok a profik akiket a színpadon láttam. Ennek hatására bizonyos fokig megtanultam embereket meggyőzni, egy idő után szuperül tudtam kifogást kezelni és úgy éreztem én vagyok a szupersztár. Igen ám, de a csapatom egyáltalán nem növekedett, vagy ha növekedett is, csupa olyan ember került hozzám akik nélkülem semmit nem tudtak csinálni.

Emlékszem, egy szép tavaszi napon egy családhoz mentünk utótalálkozóra (bemutató utáni találkozó, hogy átbeszéljük a kérdéseiket) egy friss munkatársammal és mint Schwarzenegger a Kommandó c. filmben, állig 'felfegyverkezve' érkeztem oda: Minden kérdésükre csípőből tudtam a választ, minden esetleges kifogást csírájában lepattintottam - nagyon meggyőző voltam ez tény. És a májam.... oooh a májam nagyon hízott!
Végül is a család belépett az üzletbe, jó két órás beszélgetés után.

Hazafelé jövet a munkatársam nem győzött hálálkodni és egész úton azt mondogatta, hogy mennyire profi voltam, és hogy én vagyok a világ legjobb szponzora... a májam még inkább dagadt, sőt... most már az önelégült mosolyt sem tudtam volna levakarni az arcomról, ám örömöm nem tartott sokáig, mert nem sokkal ez után a munkatársam száját a következő mondat hagyta el: "Annyira jól csináltad Miki, köszönöm! Én ezt soha nem tudnám utánad csinálni, ez az üzlet nem nekem való szerintem..." - a mosoly lefagyott az arcomról, a májam összezsugorodott, a testem lemerevedett, az agyam leblokkolt.
"Hogy érted, hogy ezt nem tudnád utánam csinálni?" - kérdeztem vissza.
Mire ő: "Ilyen gyorsan válaszolni az általuk feltett kérdésekre, mindenre volt egy jó mondatod, nagyon jó a beszélőkéd, de én nem vagyok ilyen... ezt én soha nem fogom megtanulni."Link
A munkatársam néhány nap múlva tényleg kiszállt az üzletből. Ezt követően számtalanszor beleestem ugyanebbe a csapdába, míg egyszer csak -válaszok után kutatva- belefutottam a neten egy magas, kopasz, sugárzó Úriemberbe, Randy Gage-be. Azonnal magával ragadott a stílusa és ittam a szavait. Tőle hallottam először, hogy nem az számít az MLM-ben, hogy mi működik nálad, hanem az, hogy mi az ami tömegek által másolható.

Ismétlés a tudás jó édes anyja, úgyhogy újra emlékeztetlek a nagy és stabil hálózatok felépítésének formulájára amit Randy tanított:
'Nagy csoport ember, egyszerű lépéseket tesz, hosszú időn keresztül.'

A következő videóban Eric Worre is megosztja a gondolatait a témáról és elmeséli azt a 4 esetet, amikor megengedett, hogy beszélj az üzletben ;)




Neked is vannak ezzel kapcsolatban hasonló 'túlbeszélős' történeteid?
Írd meg nekünk!



- KM

No comments:

Post a Comment