Saturday 8 May 2010

Mi az Előválogatás, és miért alkalmazd?


Szép Jó Reggelt!

Ki korán kel, aranyat lel... esetleg jól tud előválogatni ;)

A legutóbbi bejegyzésben elkezdtünk a duplikációval foglalkozni. Megbeszéltük mit jelent, miért fontos és a végén arról is volt szó, hogy mi az a 4 komponens, amit feltétlenül duplikálhatóvá, másolhatóvá kell tenned.
Már itt az elején tartozom egy vallomással. Az előző MLM cégben ahol voltam, próbáltam átvinni a jelenlegi cégem rendszerét, és az eszközök koncepcióját; teljesen sikertelenül, pedig rengeteg munka feküdt benne.
Megértettem, hogy az üzletépítői rendszer átalakításához az egész vezetés egységes, haladó gondolkodása és közös döntése szükséges, ami sok esetben szinte lehetetlen. Ráadásul nagyon komoly csapatmunka, tőke és infrastruktúra kell ahhoz, hogy egy rendszert modernizáljanak és felfejlesszenek.
Mert bizony Magyarországon még mindig ősrégi módszerekkel látok cégeket dolgozni. Ami a 90-es években megállta a helyét, ma már elavult... bár ez sokaknak fel sem tűnik. Csak az, hogy keményebben és többet dolgoznak, stresszesebbek és nincs eredménye, vagy ha van is az mindenképp rövidtávú.

Ennyi kitérő után akkor következzen az Előválogatás.
Egyáltalán mit jelent maga az "Előválogatás" szó?

Szeretem a hasonlatokat, ezért újra élnék eggyel.
Épp a múlt héten kezdődött el a Megasztár 5, ahol ismét több tízezren jelentkeztek a műsorba.
Kérdés:
Hányan fognak közülük bekerülni a döntőbe? Ha jól tudom max. 20 énekes, de lehet, hogy még kevesebb... a több tízezerből.
A többiekkel mi lesz? Kiesnek a rostálásnál.
Miért kell ez? Azért, hogy megkíméljük magunkat a következőktől....
...
..
.



:)))

Most, hogy újra felderültem ezen a videón... jöhetne a kérdés, hogy mi köze a Megasztárnak, és "bikicsunájnak" a Network Marketinghez?
A válasz pedig: az Előválogatás a közös pont!

Sokan minden jelöltnek prezentációt akarnak tartani, akár nyitott az illető az üzletre, akár nem, akár akarja akár nem, mindenképp meg kell hallgatnia. "Gyere el, elmondom miről van szó, vagy gyere egy Hotelbe, ott elmondják miről van szó.", stb.
Minden bemutató egy, másfél órás, odautazni, találkozni... sokszor a semmiért.
Ez pedig frusztrációt okoz mind a jelöltben mind az üzletépítőben.
A jelölt menekülne, de udvariasságból végighallgatja a szuper személyes bemutatót, de sok esetben már az elején tudja, hogy felesleges volt eljönnie és úgyis nemet fog mondani.
Az üzletépítő pedig begörcsöl, hogy elveszíti a jelöltjét, és elkezd erőszakoskodni, tukmálni, érzelmi zsarolással él, előveszi a képzéseken jól megtanult kifogáskezelést és mi történik???
Ha a jelölt elég talpraesett otthagyja az üzletépítőt, meglesz a véleménye róla, sőt az egész szakmáról is; ha pedig kevésbé határozott, akkor azt mondja magában: "Inkább veszek egy terméket, csak szálljon már le rólam...". Belép, vesz egy terméket, és üzletépítőnk nagyon boldog, hízik az egoja - "IGEEEEN, van egy újabb embereeeem!!!"
Fiúk-Lányok... EZ KATASZTRÓFA! Nemhogy gyümölcsöző kapcsolat nem lesz ebből, de még a Network Marketing iparágnak is nagy károkat okoz. Ezt a fajta megközelítést javaslom nagyon gyorsan hagyd, sőt, dobd ki a következő kukába! Így az életben nem lesz hosszútávon nagy üzleted.

Tonk Emil egyszer azt mondta, hogy sokkal jobb 3-4 megfelelő, önmotivált és üzletépítésre alkalmas ember a frontodon, mint 100 olyan ember akit az egod hizlalása miatt léptettél be. Akiket persze mind Te pátyolgatsz, hajtasz, etetsz, büfiztetsz, esetleg tisztába teszel. És ez mind idő, energia, és sírás-rívás mindkét fél részéről. Megmérgezi az egész üzletépítést, mert olyan dologra akarsz rávenni embereket, amiket nem akarnak megtenni, ráadásul így soha nem leszel szabad az MLM-ben, mert folyamatosan attól félsz, mi van ha leállnak az embereid.

Az ELŐVÁLOGATÁSNAK pont az a lényege, hogy egy olyan standardizált eszközt (pl, videó, DVD, rövid email, könyv stb.) használsz, ami szó szerint átrostálja a jelöltjeidet és a folyamat alatt kiválasztódnak a komoly érdeklődők és később szuper üzletépítők lesznek belőlük.
Miért jó ez?
Neked ez az egész csak annyi plusz időráfordítást jelent míg odaadod az anyagot az embereknek, az eszköz pedig dolgozik helyetted. Majd a következő találkozáskor megkérdezed mi volt a véleménye a dologról? A jelölt pedig 10-15 perc alatt el tudja dönteni, hogy őt ez érdekli-e bővebben avagy sem.
Ha "nem", akkor örülj neki, mert nem raboltátok egymás idejét feleslegesen, sőt a jelölted fejében is kellemes kép él majd Rólad és az MLM-ről; nem rángatod el feleslegesen sehova, és megadtad neki a szabad választás lehetőségét. Hidd el, az emberek ezt óriási mértékben értékelik.
Ha az előválogató anyag után a válasza: "igen", akkor annak is nagyon örülj, mert az illető a nyitottság jelét adta, és kíváncsi a részletekre (ilyenkor még az is előfordul, hogy ő kezd el kérdezősködni, Neked csak válaszolnod kell - mennyivel egyszerűbb).

Magyarországon eddig még nem nagyon láttam előválogató anyagot. Mindenki durrbele akar mindent. Legutóbb kaptam olyan levelet is ismeretlentől, aki a 15 oldalas írott üzleti prezentáció után, biztos ami biztos megadta még a regisztrációs kódját is. Nem tudom ki a szponzora, kitől tanulta ezt, de szívesen leülnék vele és megkérdezném, hogy ez miért jó?!

Az igazat megvallva, amikor Randy Gage először beszélt nekünk az Előválogatás fontosságáról nem értettem, hogy ez miért fontos - hiába néha lassan gondolkodom :)) Ráadásul senkit nem láttam Magyarországon, hogy használta volna.
Szeretnék Neked segíteni abban, hogy Te is rászokj az előválogató anyagok használatára az üzletépítés során. Hidd el, sokkal profibb, intelligensebb, és rengeteg energiát spórolsz meg vele.
Jó kép alakul ki a jelöltekben Rólad akár "igen"-t mond akár "nem"-et, és rendesen felértékeli az MLM-et is.

Mi a jobb? vagy úgy is feltehetném a kérdést: Mi másolhatóbb tömegek által?
Ha 100 emberrel egyesével, vagy akár kiscsoportokra bontva leülsz és bemutatót tartasz, vagy ha első lépésben kiadsz 100 előválogató anyagot, hogy nézzék meg és megkérdezed előre leegyeztetett időpontban, hogy mi a véleményük a dologról?

Ajánlok két cégfüggetlen előválogató anyagot, az egyik egy kis könyv, a másik egy rövid videó.
A könyv, Don Faillától a "45 másodperces prezentáció, amely megváltoztatja az életedet".

A videó pedig:

(Ha a magyar felirat nem jelenne meg rögtön -> vidd az egeret a videoablak jobb alsó sarkában lévő felfelé mutató háromszögre és klikkelj a "cc"-re!)

Az a Network Marketing cég, amelyet a csapatunkkal építünk Magyarországon, nagyon előre gondolkodott. Olyan újításokat vezetett be üzletépítés terén, ami még az USA-ban is újnak számít. Már előre gondoskodtak a céges előválogató anyagról és a 100% duplikációról. Randy Gage és Eric Worre alkották meg az egész rendszert, és bizony nagyon kitettek magukért.
Erre szoktuk azt mondani csapaton belül, hogy ha valaki ezzel a rendszerrel és ezekkel az eszközökkel nem fog tudni üzletet építeni nálunk, akkor sehol nem fog tudni, mert mindenütt csak nehezebb dolga lesz.
Egy biztos: Zseniálisan működik, és valóban élvezetesebbé, hatékonyabbá és ami a legfontosabb: így bárki által másolhatóvá válik az üzletépítés.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen céges előválogató anyagot használunk, kérd attól az ismerősödtől, aki megmutatta Neked ez a bejegyzést!

A következő bejegyzésben megnézzük részletesen azt, hogyan tarts vérprofi bemutatót bárkinek úgy, hogy ne felejts ki fontos dolgokat, elmondj mindent amit kell, olyan hatást érj el, hogy az emberek tátott szájjal figyeljenek Rád, ráadásul mindezt úgy, hogy egy szót sem szólsz...

Folytköv. Ezt a pár napot bírd ki még ;))


- KM

No comments:

Post a Comment