Wednesday 20 June 2012

A boldogság és a teljesítmény összefüggései



Egész életemben azt hallottam -és szerintem ezzel nem vagyok egyedül-, hogy 'előbb a munka, azután a szórakozás'. Előbb hozzam a teljesítményt, és csak utána játszhatok. Bár a teljesítményt általában hoztam, de soha nem éreztem jól magam közben és már alig vártam, hogy játszhassak. Most főleg az általános iskoláról beszélek, de ezek a tanácsok egy életre elkísértek. Egy idő után képtelen voltam összekapcsolni a magas teljesítményt a jó érzésekkel és boldogsággal. Különállónak tekintettem őket. Az utóbbi években azonban fokozatosan kitisztult a kép és kezdtem megérteni, hogy a teljesítmény egyenes arányban áll a boldogsággal. Most már tudom, hogy soha nem fogok igazán kimagasló teljesítményt nyújtani addig, ameddig nem a boldogság állapotából indulok ki. Vannak erre referenciák az életemben, és tényleg működik. Ha viszont azt mondom: "Csak akkor lehetek boldog, ha magas teljesítményt nyújtok", akkor bibi van - csapdába kerülök.

Úgy hisszük, hogy azért kell dolgoznunk, hogy boldogok legyünk, de lehetséges-e, hogy fordítva van? Ebben a pergő és szórakoztató előadásban a TEDxBloomingtonon Shawn Achor pszichológus amellett érvel, hogy valójában a boldogság növeli a produktivitást.



Kapcsolódó bejegyzés:

Ezt kívánjuk Neked - Abraham-Hicks


Kommentelj bátran!


- KM

No comments:

Post a Comment