Sunday 1 May 2011

Ma kirúgtak az MLM cégemből


"Ma reggel kaptam egy értesítőt az MLM cégemtől, hogy köszönik szépen az eddigi munkámat, de holnaptól nincs rám szükség. Az indokuk a következő volt: nem hoztam az eredményeket, a számokat.
Teljesen felháborodtam. Mégis, hogy képzelik ezt?
Hiszen annyit dolgoztam, annyi munkát, pénzt, időt beletettem, hogy a cég hírnevét megalapozzam, és mégis ez lett a vége. Őket viszont semmi más nem érdekelte, csak az, hogy nem hoztam a forgalmat, a számokat, az eredményeket..."

Igazságos vagy nem? :)

Természetesen a fenti szösszenet minden ízében a fantáziám szüleménye volt, mégis eljátszottam a gondolattal, vajon mi lenne, ha az MLM cégek munkáltatói jogviszonyban állnának az üzletépítőkkel. Egyszerűbben fogalmazva, ha mi (Te és én) üzletépítők a cég alkalmazottai lennénk. Vajon jobban teljesítenénk?

Sokaktól hallom: "Milyen sokat dolgozom az MLM cégemben, és nagyon igyekszem az üzletépítéssel, mégsem honorálja a cég. Ez az egész nem nekem való."

A keserű igazság a következő: az MLM cégedet egyáltalán nem érdekli mennyit dolgozol, nem érdekli ki vagy, nem érdekli, hogy stresszelsz-e a bemutatók előtt, nem érdekli milyen szinten állsz a hálózatépítési szakma elsajátításában, nem érdekli a nemed, a faji-, a vallási hovatartozásod, nem érdekli a diplomáid száma, mint ahogy az sem érdekli ha csak szakmunkás vagy.

A cégedet egyetlen dolog érdekli: hozod-e a forgalmat, az eredményeket, a számokat, avagy sem?
Ha nem, akkor egy fillért nem fizet, dolgozz bármilyen keményen és elszántan;
ha viszont Te, mint vezető a csapatoddal együtt hozzátok a forgalmat, akkor busásan megfizet. Nem csak Téged, hanem a csapatodat is.
A network marketing a világ legegyszerűbb és -véleményem szerint- a legzseniálisabb üzleti modellje minden szempontból; ahol nem a munkádat fizetik meg, hanem a teljesítményed.

David Ogilvy, elismert reklámszakember egyszer a következőt nyilatkozta: "A legnagyobb probléma, hogy a reklámköltségek fele kidobott pénz. Csak azt nem tudjuk melyik fele."

És valóban! A hagyományos kereskedelemben megbecsülik a marketingköltségeket, szétosztják azokat és aztán reménykednek, hogy a jól megtervezett marketingkampány fellendíti a forgalmat és így plusz bevételekhez juttatja a céget. Csak megbecsülni lehet, hogy 1 egység termékhez mekkora marketingköltségvetés passzol.
Ezzel szemben az MLM cégeknél a fenti folyamat pont fordítva zajlik. Először ugyanis 'eladják' a terméket (a fogyasztó/üzletépítő megvásárolja), és az így kialakult forgalomból fizetik ki a marketingköltséget az üzletépítőknek. A folyamat pontosan mérhető és nyomonkövethető.
Kellett ez a kis közgazdasági, marketing kitérő :)

Tedd fel magadnak a kérdést: Ha Te, mint üzletépítő az MLM céged alkalmazottja lennél, vajon produktívabb lennél? Ha tudnád, hogy bármikor kirúghatnak, ha nem hozod az előirányzott forgalmat, vajon jobban összekapnád magad?

Sokunk annyira nem tud mit kezdeni a szabadsággal, hogy szem elől téveszti a mérhető célokat. Sokszor elbújunk a háttérmunkák között, improduktív tevékenységekbe menekülünk, kifogásokat gyártunk, másokat okolunk, vádolunk, csak éppen egy dolgot felejtünk el: a cégünket egyáltalán nem érdekli mi a hasfájásunk. Csak akkor fizet, ha letesszük a teljesítményt, akkor viszont elég vastagon.


Te mit gondolsz erről?

- KM



No comments:

Post a Comment